Kwaliteitscharter
Deel I.
Wat verwacht de Feproma-leverancier van de Fema-Handelaar?
- Ethisch handelen
- Instemmen met lange termijn partnerschap (overleg)
- Trouw aan de Feproma-leveranciers
- Financieel draagvlak bezitten en voldoende middelen bezitten om zijn ‘schakelfunctie’ naar behoren te vervullen.
- Actieve marketing uitoefenen (promotie, publiciteit, ...)
- Commerciële vaardigheden in huis hebben
- Over een ruim en voldoende assortiment beschikken
- Juiste prijsvorming
- Logistieke uitrusting
- Correcte betalingen
- Marktgegevens verstrekken
- Medewerking aan de lancering van nieuwe producten en technieken
- Mede ontwikkelen van methodes voor kwaliteitsverbeteringen
- Mee instapppen in de informatica-ontwikkelingen
- Permanente vormingsprogramma’s volgen
- Aangesloten zijn bij Fema
- Na-leveringszorg
Deel II.
Wat verwacht een Fema-Handelaar van de Feproma-leverancier?
- Ethisch handelen
- Pro-actieve commerciële politiek voeren t.v.v. de bouwhandel
- Coherente en transparante prijzenpolitiek voeren.
- Binnen het distributiekanaal kiezen voor professionele handelaren
- Geen rechtstreekse leveringen (tenzij specifieke producten en toepassingen en na overleg)
- Bij verkoop via de handel geen rechtstreekse rabatten of commissielonen aan aannemers, promotoren en particulieren toestaan.
- Vergoeding van de bouwhandelaar in functie van de door hem geleverde dienstverlening.
- Duidelijke afspraken maken m.b.t. logistiek en diensten.
- Marketingondersteuning
- Ondersteuning van productenkennis
- Leveren van kwaliteitsproducten en ontwikkeling van nieuwe producten en systemen.
- Correcte en vlugge behandeling van klachten
- Na-leveringszorg
Deel III.
Wat kunnen de klanten van een Fema-Handelaar verwachten?
- Ethisch handelen
- Professionele benadering
- Efficiënte dienstverlening
- Verkoop van kwaliteits- en merkproducten, indien bestaande, met BENOR-label of Technische Goedkeuring
- Voldoende voorraad
- Uitgebreid technisch advies verstrekken over producten en toepassingen
- Juiste en competitieve prijs
- Just in time leveringen
- Verantwoorde betalingsvoorwaarden
- Correcte behandeling van prijsaanvragen
- Goed uitgeruste toonzaal
- Correcte afhandeling van klachten
- Na-leveringszorg